Monday, October 31, 2011

Umpama Mimpi


Menyelak kembali buku sejarah lama aku, langsung tidak pernah tercatat sebarang kronologi percintaan yang serius mahupun peperangan langau yang menghurung bunga. Terdetik juga ingin mencuba agar dapat dilakar walau satu perkataan 'cinta'. Tapi aku tak mampu... Bukan nak kata 'bacul', cuma  sedikit paranoid. Bidadari kerap muncul, kerap juga kami bertukar watikah berupa sms. Namun tidak pernah menetas 'cinta' daripada telur yang dieram. 

Kini tiada lagi suka 'main-main cinta' yang menjerumus aku ke lautan 'bertepuk sebelah tangan'. Aku berjanji membawa dia pada kesejahteraan nusa dan cinta.  Ini realiti,  tapi bila bangun dari tidur umpama mimpi yang ku rasa.. Hakikatnya perlu diterima... Tidak mungkin aku tidak percaya.

Silent.... Hubungan bakal dijalinkan macam zaman Jepun menjajah Tanah Melayu dulu-dulu.. Jangan tanya pasal apa. Ini hak aku untuk berahsia. Biar apa orang nak kata, asalkan aku bahagia. Sekian...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...