Wednesday, October 19, 2011

Kehadiran Yang Tak Diduga


Aku sudah lama keseorangan, keseorangan ditemani Cinta Muka Buku yang tak dapat dipastikan kebenarannya. Hanya dibuai realiti yang fantasi dan kebenaran yang tiada ukuran. Namun sekarang, aku berdiri di awangan. Satu tempat di mana burung-burung terbang bebas. Bukan lagi menjadi sebahagian koleksi cerita fantasi dari akal aku, tetapi ini realiti perasaan yang sedang aku alami. Kejutan itu membuatkan aku sering ternganga, umpama melihat bulan menari-nari bersama bintang. Ini bukanlah harapan, kenyataan sudah jelas di hadapan. Dia hadir tanpa diduga, ketika aku sedang berkelana, lalu mengucap kata 'suka', aku terima tanpa bicara, hati terus se-iya sekata. Adakah ini CINTA ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...