Thursday, November 18, 2010

Japanese Ponti Anak Remaja

 Sekali pandang mamat watak utama yg jd kaver depan DVD ni, aku jd meluat. Mcm bajet macho ja... Tp aku gagahkan jugak pinjam kat member aku, Waida. Thanx to her sbb bg pinjam drama yg dh buatkan air mata aku jatuh brguguran. Hahah! Aku jenis sensitif bab2 drama sedih ni.

Kata penjual dvd kat  Yawata, dont judge dvd bai its kaver. Betol la jugak.. Selalunya aku akn pandang kaver dpn dgn sinopsis kat blkng.

Mamat yg belagak macho sampai buatkan member aku tu dh terpesona ni la watak utamanya. Jeles la jugak bila time aku nk pinjam, dia dok puji2 kata laki tu comey. Urgh! Best ka?! Jeles ni!

Hahaha! Bila start nonton br aku tau. Bkn aku gay! cuma tepesona dgn stail dia. Dah la rambut panjang bajet belah tengah tiru aku. Hahaha! Mungkin sbb tu aku dpt mnjiwai jalan cerita dia.

Watak mamat Kuromiya Ruka (Yuma Nakayama) ni mmg tak blh blah. Aku tgk  pun naik tensyen, payah nak senyum. Seingat aku yg br habih tgk semua 10 epsd time pukui 4.17ptg td, start epsd 5 br dia mula senyum. "Mancibai!" carut aku yg tekejut tgk dia tiba2 senyum. Dr segi penilaian aku, mamat ni tak sesuai bawak watak yg hepi go lucky, sbb aku tgk huduh gila time dia gelak. Cukup elok kalau dia serius, mmg jantan bapuk gay pun akn tepesona dgn dia..

Scr keseluruhan, aku respek habis kat drama ni. Penggunaan CGI aku rasa tak sampai 5%. Drama mcm ni la yg mmg aku nk Malaysia buat. Jalan cerita diutamakan! Efek, grafik, hapa bagai semua tu mcm menyemak ja. Cerita yg orng kita buat tak best! Drama Arjuna, Bionik, Filem Jantan Cicak, blh aku katakan berminda kelas ke-3. Knp? Kurang daya seni. Mmg aku mengaku, dr segi kesan khas agak bagus. Tp jalan cerita? Hahah! korang nilai la sama. 

Mengikut pemerhatian aku, episod2 utk drama dr Jepun semua pendek2, jalan cerita simple, setting ringkas, bajet tak membazir, dan kita akn rasa sgt lama utk satu2 episod tu, sedangkan mcm biasa ja durasinya -tak sampai sejam- Hahaha! itu la salah satu pesona yg mmbuatkan kita terpukau selain drp para pelakonnya yg cun & hensem.

Sinopsis drama ni, aku blh story pendek2 ja. Mau panjang2, pi la cari sniri drama ni kat u tube ka, red tube ka.. [Aku malas nk tulih sbrnya, just kopi pes dr blog negara jiran. Yg Malaya punya tak jumpak lg dong~]

 Drama ini menceritakan tentang seorang anak usia 16 tahun yang berstatuskan vampir, untuk mencapai kesempurnaan (hidup selamanya/ eien ni ikirareru) dia harus menghisap darah segar manusia. Oleh karena itu, dia masuk ke seatu sekolah menengah atas untuk mencari mangsa *ciee mangsaa..mau dong dihisapp hehe* Di sana bukannya dia dapet sasaran, tapi malah bingung aja dengan kehidupan manusia, awalnya dia nyiriin *jiah nyiriin, bahasa apaan tah* seorang perempuan di kelasnya buat jadi mangsa, tapi ternyata dia ngerasa ga ada perasaan apa-apa sama perempuan itu *heuuhh...padahal c aku setujunya dia sama perempuan itu aja...abisnya wakakute, kirei da shi =P*
  Seiring berjalannya waktu, dia sadar bahwa dia pengen darah sensei nya sendiri *adalah sensei yg urusai dan cerewet =(* dia sadar klo berdekattan sama sensei itu gigi taringnya selalu muncul, tapi awalnya dia ga mau menghisap darahnya adalah karena senseinya cerewet pikasebeuleun ditambah lagi adalah senseinya umurnya lebih tua dari dirinyah..nyah..nyah...
  Hem hem hem...cerita punya cerita adalah ternyata dia waktu di kehidupan sebelumnya adalah bukan vampir tapi adalah manusia biasa, dia berubah jadi vampir karena di gigit sama vampir asli. Ho.ho.ho. dan dirinya yg sebenarnya di kehidupan yang dulu adalah hatsukoi nya sensei tadi *adalah cinta pertamanya c ibu guru cerewet tadi* hmmm..tambah saja mereka lekat bagai perekat alias lem, kasian temen cewe seangkatan yang cantikk..hiks...* c aku setujuan sama cewe yang seumurannnya T-T tapi apa daya...*
  Tapi tetep ajah, walo pun sensei nya uda ngijinin dia buat ngehisap darah, tetep sajoh dia ga mau ngehisap darah, soalnya klo dia ngehisap darah ano sensei *guru itu* jadinya ano sensei itu juga bakal berubah jadi vampir juga....ho..ho..ho..*bagian ini aku setuju, soalnya kasian perempuan sekelesnya yg cewe..heuu pendapat yang sangat SUBJEKTIF* 
 Yah, begitulah akhirnya, karena dia sampe akhir ga menghisap darah juga, akhirnya dia menghilang dari permukaan bumi untuk selamanya...  

Hahaha! Tak tau korang paham ke tdk.
Kat bawah ni, aku nk dedahkan satu rahsia.
Yg memungkinkan korang semua teruja & sikit terkesima.
Shhh. . 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Gua pun Vampire jugak bai !
Kembar 3  lg tu !!! Ahha!

7 comments:

  1. lol utube xbest
    ceh igt nk bg link DL
    hehehe
    tajuk die KOISHITE AKUMA
    BELOVED DEMON kot
    kih3

    ReplyDelete
  2. @leovyner Ya, ya... tajuk dia Koishite Akuma.. Blh tahan jugak jiwang drama ni. hahah. . !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...