Sunday, May 2, 2010

Projek Bentuk 3D yg Futuristik



Mock Up 1






Mock Up 2


Final


Ni merupakan projek ke-3 aku, BENTUK 3D.
Agak susah nak buat, tapi tak la susah mcm projek 2, yang aku buat pakai dawai tu..
Apa yg payah di sini adalah nk potong mounting board, nak bagi dia punya edge tu smooth and silky.

Final lagi susah, sbb aku buat pakai strawboard. Dia punya ketebalan dua kali ganda drp mounting board. Kesakitan tangan mmg tak terkira. Sampaikan aku balut tangan aku guna bandage. Hahah..

Bentuk 3D yg aku reka ni agak futuristik. Model pertama mudah nk buat. Yg kedua tu paling susah nk cari idea. Aku dpt ilham drp tangki air kat kampus aku. Ntah mcm mn boleh terfikir nk buat bentuk tu, dh nmpak mcm satelit aku tgk.

Untuk final, aku tak begitu ikutkan sgt bentuk mock up. Aku ada ubah sikit2.
Terutama kat bahagian gegelung di belakangya.
Finishing utk setiap rekabentuk tu aku sembur guna cat hitam.

. . .That's all. . .



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...