Saturday, May 1, 2010

Penat berkatering

Aku ingat lg, time 12hb Jun hr tu, aku pi tolong jadi mentara katering utk famili member aku Yop a.k.a Hafiz Safwan kat tempat kenduri rumah orang. Palie dgn Hazimi join jugak. Kenduri tu buat kat Taman Imigresen, geng2 pertahanan awam bnyk dok kat situ. Macam polis, bomba, kastam. Semua dok situ. 
Sebelum berangkat pi tempat kenduri, time ni pagi, dlm pukul 9.

                     Siap susun semua meja & Kerusi.                 Palie buat muka syok aku ambik 
                                                                                                         gambar dia.
                                 Senyuman keletihan.                                   Hazimi buat2 senyum.
Baru aku tau, rupanya kerja sbg mentara kat tempat kenduri sgt meletihkan. Selama ni aku cuma tau pi makan ja. Langsung tak menghargai kerja depa. Lepas makan biar pinggan & cawan atas meja, tak letak kat dalam bakul yg disediakan. Kerja sbg mentara ni la yg dok pi tolong kutip semua tu. Pastu kebersihan mesti kena jaga. Sbb orang bayar perkhidmatan katering kita dgn mahal. Bnyk jugak la yg aku belajar satu hari tu.

                               Woi! Curik tulang!                                   Aku mmg rajin. Aku sorang ja...

                     Tangisan keletihan dlm senyuman.             Begini rupanya perasaan pekerja katering.
Walau apa pun rasanya, mmg puas hati. Upah dapat, makan bnyk pun dapat. Berkarung-karung lebihan makanan aku bawak balik. Hahaha... Tahan seminggu semuanya. 
~~Wajah2 girang~~

Penat hilang, makan dapat. Haha~

~I hope, next sem holiday i'll join all this again.~

Semuanya bakal berakhir setelah kami meninggalkan cuti ini. 
Bersedia kembali ke kampus, kejayaan akn dikejar di sana.



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...