Sunday, May 2, 2010

Sekitar Diploma Show Student Part 6, UiTM Perak



Aku memang minat gila tgk artwork2 senior part 6. Terutamanya yg fine art punya.
Ntah la, walaupun sem depan aku dpt Department Graphic, tp interest aku pd fine art sgt tinggi.
Time Diploma Show ni, aku lbh bnyk habiskan masa kat galeri fine art. Aku suka renung artwork2 ni, cuba detect teknik2 yg diorang gunakan.
Member aku bgtau, kesan tompok2 tu dihasilkan pakai bitumen.


Yang ni pakai teknik kolaj. Dia gunting kertas tu halus2, pastu lekatkan.. Mmg renyah jgk la nk kumpul kertas kaler coklat tu. Student ni guna kertas drp majalah utk bahagian muka tu...

Aku dpt tahu, setiap pelajar tahun akhir ni akn diberi satu tema, seperti tema lalat, harimau, helang, kucing, bayi terbuang, dan mcm2 lg..




Yg ni bertemakan harimau, cuba tgk kat dlm mata pmpuan tu, ada harimau..









Kalau artwork2 yg mcm ni, adalah dr GraphicDepartment.





Ni drp Photography Department.






Haha,, aku dh edit skit dia punya kaler,, bagi nampak sunyi dan sedih skit..
Ni mock up utk lukisan kat atas tu kot. .
















Bnyk yg dah aku belajar drp Diploma Show ni, Sebelum2 itu pun aku ada melawat senior2 fine art ni buat kerja diorang. Nampak stress jgk la... Mmg kena betol2 struggle kalau dpt fine art. Majoriti artwork diorang pakai teknik manual. Kena pandai kawal ketensyenan utk kejar deadline, pastu apa yg aku dpt tau, dlm seminggu diorang kena buat 32 sketching!
Bukan sketching yg cincai2 , tp mcm analitikal drawing... Hohoho,,, mesti detailll. . .







Hahahha,,, Di samping melihat artwork2 tu, aku sempat bergambar dgn lukisan2 cantik , sbnrnya aku pi tgk pameran ni dgn member baik aku. Sem depan dia masuk Department Fine Art. Aku bnyk belajar teknik lukisan yg detail2 ni drpd dia la.
Sambil2 melawat tu, aku ada buat aksi gila2, hahahaha . .. dh takdak orang time tu, melampau la jawapnya. .




Si empunya bola2 lembut ni marah tak bagi Yat begantung mcm tu, tp bila dia dh keluar,, apa lagi. . . hahahah..



Dh mcm katun pokemon..







tajuk sculpture ni : Broken Heart



My Heart is Broken. ..



Sculpture tangan besi.



Kamera ni sbnrnya sebuah sculpture..










Ringan je sbnrnya...




Lagak mcm hak aku punya.



Yoga pengapungan Milennium Eyes Ball.


Hahhahah, , , best, sgt best kat Diploma Show. Yg menariknya cuma kat bahagian fine art. Artworknya sgt kalerful. Itu yg aku sangat tertarik.. Tak jemu ke situ.
Tak sabar nk tunggu semester depan, nak tgk lagi diploma show.
Hahahah. .

Sangat enjoy!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...