Tuesday, October 6, 2009

Reaching The Stars



Ilustrasi ni pada asalnya cuma sekadar sketching aku yang tak berharga. Tapi bila dah aku terlukis bagi cantik, sayang pulak rasanya nak dianggap sebagai satu contengan. Aku buat ni waktu Form 5. So, alang2 dah aku buat se-complex ni, aku teruskan dengan shading dan masukkan effects guna Photoshop spt lens flare & mist. Lepas dah siap semua, aku print lebih kurang 3 ,4 keping, pastu besoknya bawak pi skolah tayang kat kawan2. Mana2 yang berminat, aku bagi la sekeping. Selalunya depa akan ambik la, buat lekat pd fail. Hahahaha! Mana boleh dilepaskan peluang mndapatkan lukisan mcm ni, bukan mudah nak cari. Tambah2 lukisan anime yang agak payah dilukis dgn gaya 'kawaii' . Walaupun lukisan ni simple, tapi aku tetap buat seelok mungkin. Melukis tak boleh dibuat cacamerba, kalau tidak nilai seninya akan hilang. Kalau nak buat contengan sekalipun, sentuhan seni tu mmg tidak boleh lari daripada jiwa seorang pelukis. Kerana, itulah kewajipan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...