Thursday, October 22, 2009

Manisnya Hari Kokurikulum SMK Jitra

Hari ni best giler aku dpt meniaga. Selama aku di SMJ, ni 1st time aku bukak gerai sniri. Hahahha! AKu jual ais kacang. Special ooo. Mana ada gerai lain yg buat ais kacang selain gerai aku. Actually, idea ais kacang ni dtg drpd Chin Yong, kawan Cina aku tu... Tanpa dia, gerai ni mmg tak menjadi. Dia la yg jd akar utk support bahan2 ais kacang ni. Aku cuma tlg uruskan dr segi dalaman sj. hehhe...

Bukak gerai rupanya betol2 best, walaupun aku pikir agak merenyah, tp bila kita tanam komitmen tinggi semuanya jd mudah. Ditambah pulak dgn sikap aku yg kadang2 agak bermuka tebal utk berhadapan dgn orang ramai, mmg syok bila dpt promote barang. hahahah! Paling tak dapat lupa bila time aku pi jaja ais Malaysia yg kawan aku buat. Aku sorang sj yg buat mcm ni, gila2 jgk la. Tp ais tu mmg habis cepat, cukup laku.

Letih memang letih, nk buat mcm mana, ni dah jd tugas aku sbg pengerusi Persatuan PraU. Mau tak mau kena bg 100% komitmen la. Ais kacang yg kami jual cepat gila habis! Tak sampai 2 jam, ramai orang menyerbu! Maklumlah cuma persatuan PraU sj yg buat ais kacang... hm hm hmmm. . .

Aku mmg tak beselera nk makan hr ni. Mmg betoi la orang kata, kalau dh dikelilingi makanan mmg kita tak lalu nk makan dah. hohoohoh! Bkan takat tak lalu nk makan, nk pi melawat dr gerai ke gerai pun aku tak beselera. Cuma teperap ja kat gerai dok urus apa yg ptt (mcm aku teperap kat rumah jgk la) ^.^ .

Sambil aku dok meniaga tu, aku perhati la kot2 someone ni datang. Tapi tak nmpak2 pun. Ntah la, maybe dia perhatikan aku tp aku tak sedar. Or maybe dia dh pernah terjongol kat dpn mata aku tapi aku tak perasan dan layan dia mcm customer yg lain. Hurrggghh! Pelikkkk,,, Pelikkk ... Begini la kata sesetengah orang, seribu blh kenal dgn seorang tp seorang mmg susah nk kenal walau sepuluh. Humm. . . Aku tak kisah. Asalkan gerai yg aku bukak ni dh jd kenangan indah dlm hidup aku sblm aku melangkah masuk ke UiTM tak lama lg. . . .
Oh indahnya, Peristiwa,,,
Kisah kita di skolah Jitraaaaa...!!!!
Huahahahah! (mcm lirik Cinta Pantai Merdeka)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...