Wednesday, November 23, 2011

Cinta Pintar




Bukan nak memuji lebih-lebih, memandang wajahnya tak ubah seperti memandang langit senja yang sungguh cantik, tak jemu dilihat tak hapus direnung. Tapi pandangan itu cuba dikawal, dikhuatiri menjejaskan kemanisan dan menghapuskan kemurnian diriku. Pertemuan kali pertama secara langsung sedikit menggoncang hati, mengikut teori dan fahaman orang lama sememangnya  satu normaliti dalam perhubungan andaikata kita betul-betul menyayangi seseorang.

Kami masih malu-malu bila berhadapan, aku pulak bagaikan badut bodoh yang tersengih-sengih segan. Tapi saja buat-buat biasa dan cakap banyak macam member-member yang dah kenal bertahun. Dia pun banyak senyum, aku suka pandang dia tengok gigi yang comel. Hahah.. Banyak benda lagi yang kami nak bualkan, nak berkongsi. Tapi tak enak bila lepak lama-lama, ada saja mata yang pandang dari jauh. ‘Orang kita’ susah sikit, pantang bila tgk orang lain hepi, ada-ada saja yang nak dikencingnya.

Kami diam-diam saja, kena bijak atur jalan. Terlalu drastik bila  perubahan hidup aku kalau dilihat melalui  kaca mata orang lain.  Mereka pasti mengetahui jugak, tapi aku nak ia berlaku perlahan-lahan.  Kami tak selalu berjumpa, dia bijak memberitahu aku yang kami pasti bosan kalau bertemu kerap. Dulu aku pun terfikir macam tu, cuma kadang-kadang menjadi bodoh bila tiba-tiba emosi beraja.

Perkara yang penting dalam percintaan, "JANGAN MENJADI HAMBA PADA EMOSI".

Sekian...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...