Tuesday, June 7, 2011

Projek Sem-3 : Photo Manipulation

Projek Picture Manipulation ni bukanlah satu masalah bagi aku. Disebabkan aku dah lama bersahabat dengan Photoshop, so kerjasama yang diberikan oleh photoshop adalah sangat memberansangkan. 
Selok belok kona koni dalam sofware tu aku dah tau dah. Nak memperalatkan wajah2 ubah sana ubah sini adalah sebuah kebahagian yang mudah dicapai.

Dalam projek ni, kitorang pelajar AD Department Grafik Part 3 dikehendaki memanipulasikan gambar. Seeloknya model dlm gambar tu kitorang shoot sniri.
Disebabkan aku terlalu taksub, dgn kefantasian dunia, aku menfantasikan apa yg aku rasa bagus utk disampaikan. Artwerk ni yang bagusnya bila dia ada mesej yg nak disampaikan. 
Bagi aku, mesej2 tu adalah number dua aku nak kena pikir. Yang 1stnya adalah siapkan menda alah ni dulu.
Hahahahah!


Yang ni adalah design 1st. Setan kat atas tu aku amik member aku suruh jadi model nak pinjam muka ngan tangan dia. Jantan ngan pompuan tu aku sniri yang belakon. Kalau nak peluk pompuan betoi2 tu mmg boleh, tapi dlm UiTM ni mana nak cari port sesuai, bnyk tempat terdedah pada view orang. So, aku kena la gabung picture pastu edit body shape tu. Kat bawah skali, jantan tu aku jugak, peluk Maria Ozawa ngan Selena Gomez. Tak boleh buat betol2, edit pun jadi la...
Botol arak kat belakang aku amik daru Googel ja.

Motif artwerk ni aku nak gambarkan kebinasaan hidup umat manusia dalam dunia maksiat yang dikuasai oleh setan. Tu saja...

^^,

Ni design ke-2, lepas tunjuk kat lecturer, dia pilih yang ni. Pastu muka setan kat atas tu dia suruh tukar amik muka aku. Kena la shoot lg skali tukar ke muka aku. Apa2 pun, aku rasa manipulation aku dlm projek ni paling bagus penah aku buat.

~Sekian~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...