Sunday, November 21, 2010

Apa Dah Jadi dgn dR.Rozmey...?

 Aku mmg dh lama respek kat Dr.Rozmey (ddr) ni. Sejak dia feymes dgn Jus Mate 5 dia tu, aku kagum gila sbb dia pandai buat ubat smpai promote buleh jd kaya. Tapi sejak kebelakangan ni, respek aku kat dia tu dh down. Sbb apa?

Hahaha! Of kos la ada sbb... 

Korang semua dh buleh agak rasanya. Haha! 

Aku pelik dgn ddr ni, dulu okey ja. Tp bila dh feymes, dia mcm mengada2. Mcm syok sniri pun ada. Kalau korang tgk kat kedai ubat dia tu, siap ada board gambar dia dok buat thumbs up. Pelik bebenor la... Dokter lain takdak pun buat mcm tu. Kalau ye pun nk create imej tesendiri, toksah la smpai kerap sgt muncul kat khalayak dgn  rasa bangga, angkuh dan bongkak. Lama2 orang naik meluat, tau dak?  
Stail rambut dia pun bnyk  berubah, skrng ni dh mcm cendawan. Pelik! Awai dulu okey, nmpak kemas, smart, lawa, tak serabai. Tapi gaya rmbut dia tu pun dh bnyk orng persoalkan. Bukan orang tak suka, cuma kurang selesa dgn penampilan beliau. Sbbnya, takkan beliau tak buleh pikir kot, sbg seorang yg terkenal dan dihormati ramai, perlulah beliau brpenampilan kemas. Kalau hensem mcm Barrack Obama ka, Tony Blair ka, takpa la jugak.. Bak kata aku, mulut sniri tak buleh bau, orng yg buleh bau mulut kita (betoi ka kiasan aku ni.? Hahah..)




Rambut lama.

Rambut baru.

Cendawan???

Yg ni aku tak mau komen...




Suara peminat. (KLIK UTK BESAR)
Masyaallah...  ddr ni makin menjadi2 bila dia bawak keluar filem. Itu baru satu filem -2 Alam-. Jalan cerita besa2 ja. Tp pasai pa yg dia pulun sangat dok promote smpai orng naik muak, meluat nk tgk. Ini mmg aku tak paham. Kalau nk compare dgn pengarah2 lain terutama geng KRU yg mmg pakar bab2 CGI ni, diorang tak la mengada2 nk show diri, bongkak, takbur mcm ddr ni. Geng KRU tu, tahun depan nk keluarkan filem betaraf international yg bakal ditayangkan ke 25 buah negara. Lagi dasyat bai..! Filem epik mitos Hikayat Merong Mahawangsa, mmg korang akn kagum gila bila tgk trailer dia >>>Klik Sini .  


Dengan perbelanjaan 8 Juta Ringgit sj, diorang dh berjaya mengkagumkan pengarah2 Hollywood di luar sana. Sbb apa, sbb diorang bijak mnghasilkan filem berkualiti dgn bajet rendah. Aku mmg tabik spring la kalau nk banding dgn dr.Rozmey tu. KRU buat filem yg berkualiti sama mcm belanja ratus2 juta [berita di sini].. Itu kalau nk target 50,60 juta pun orng tak kata hapa.. Ini tdk, filem besa2 nk target mengalahkan filem terkenal kat Malaysia. Sapa tak hangin. Kalau dulu orang respek, skrng respek tu orng pijak2 je..











KLIK UTK BESAR

KLIK UTK BESAR

Bayangkan la, penerbit2 filem lain tak penah pun tonjolkan muka dalam poster filem. Tp ddr ni pelik, setiap poster mesti ada muka dia. Kat dlm surat khabar pun tak berenti2 asyik promote 2 Alam tu. Geng kura2, katak, ngan salamander suka la. Sbb diorang hidup 2 alam. Kita ni?  naik muak tau, muak !




Aku rasa dia tak penah nk humble langsung, asyik bangga diri ja. Dok pecah panggung sana, pecah panggung sini. Last2, orang kutuk dia. Bukan nk pecah panggung, pecah pungung lg ada la... Apa kejadahnya kalau dia promote ala kadar sudah la mcm yg produser2 filem yg lain buat. Kalau dia mcm tu, bukan 40 juta, bepuluh222 juta pun blh dpt aih. Beliau mmg tak pikir jauh , mcm perancangan silap ja. Tak belajar habis pasal pefileman jd mcm tu la. Belajar buat filem ni bkn setakat buat filem ja, perancangan dr segi pemasaran pun kena ada belajar jugak. Ini tdk, pengalaman tak sampai satu sudu, dh nk bikin gempak mengalahkan karyawan lain. 

Apa dia fikir dia pemimpin negara dok panggil kitorang 'rakyat'..

Hahahah! Ramai yg permainkan dia bila asyik bangga diri.

Di fesbuk, ddr ni ada buat page dia. Konon nk promote setiap hasil produk dia la. Dgn keluarnya filem 2 Alam tu, dia pun sama la nk tgk sokongan rakyat Malaysia trhadap hasil karya dia. Tp ternyata apa yg dia harapkan respon positif, cuma dpt suku gelas ja. Selebihnya yg melimpah ruah, kritikan2 drp orang yg tensyen dgn perangai angkuh dia tu. Pergh! Mmg penat la nk delete komen...


Delete komen???

Hahahah! Kes paling lawak dlm Malaysia ketika ni. Dh mcm orang cacat yg dipermainkan. HAhahah! Bila orang komen, dia delete... Bila komen, dia delete.. Mcm mn orng  tak puas hati, bila kritikan yg mmbina pun dia delete. So, orang ramai jd bengang la.. Yg dia simpan cuma komen2 bagus yg mmbodek ja. Pastu bila dia reply komen, nmpak sgt dia 'masuk bakul angkat sniri' -syok sniri-. Pergh! Benci baiii. . .!

Masuk bakul angkat sniri -syok sniri-

Terbaekkk !
RM 40 Jutaaaa  beb! Apa punya sasaran daa!  Mcm tak logik! Blah la, filem terbaik CicakMan pun susah nk capai bepuluh juta.. Inikan pulak filem yg jalan cerita yg dh bnyk papar dlm Mastika. Dh nyanyuk ke hapa dia ni.. Pastu promote pecah panggung sana, pecah panggung sini! Ko panggil la bulldozer, drive sniri pegi hancurkan semua panggung. Pastu nk pecah tradisi.. Apa tradisinya yg nk dipecahkan.. jalan cerita BASI ... Cakap mengada2 mcm budak skolah rendah. Menyampah!

Ayat tak bley blah, tak logik.

Lagi satu yg menunjukkan bahawa filem di bwh pimpinan ddr ni tak profesional, korang perhatikan design poster dia yg satu ni. Apa cer ni?  Buruk la perangai...
Eh, cam sama je...
Ptt pun box office.
(perli)

Terus dr.rozmey diam.. Haha!


Dah ar,,, makin aku layan ddr ni, makin menyampah pulak... 2 Alam? Hahah! Rasanya geng menatang kura2, katak, ngan salamander fanatik sgt le kot. Haha! Korang layan la MACAM-MACAM kat bawah ni

Klik utk Besar.

Klik utk Besar


Bila komen didelete.

Perli pun tak sedar lg ke..


Klik utk Besar
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sama ke? 





Semoga DDR fikirkan semula semua pekara yg dia dh lakukan...








9 comments:

  1. hehe ;D
    klaka lah dia ni .
    org tak suke sebab dia sgt mencapap .
    huh .

    ReplyDelete
  2. @I n n zbtol222. . baru buat satu filem dh riuh sekampung..

    ReplyDelete
  3. like! ddr gebang je lebih... xberkenan aku tengok muke dia... harap² la xde manusia melayu yg ikut jejak langkah dia yg nak keuntungan ikut jalan pintas ni..

    ReplyDelete
  4. tp kan klo dlihat dr sudut org2 bisnes ni..tu sbnrnye slh 1 strategi..mkin die duk gebang sane cni,sbnrnye scare x lgsg produk2 die akn mkin dkenali..cume slacknye die..die sdkit riak..hehe..

    ReplyDelete
  5. @Semarak Api betol tu,, dia punya stail salah. strategi dh betol..

    ReplyDelete
  6. comment sy pon dia delete, choiii

    ReplyDelete
  7. kah3.... mmg bongok la cendawan tu

    ReplyDelete
  8. @Faiz Tapit skrng ni dia luaskan lg peniagaan, siap bukak kedai alatan PC pulok dah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...