Saturday, June 26, 2010

Kenapa My Space Makin Usang...?

Sorang ja yg on9???

Dlm pukul 12 tgh malam  td aku bukak profile My Space aku, apa yg aku lihat sungguh mengejutkan!
Kenapakah?  

Hmmm... Usang.  Itu yg mampu aku kata.  
Cuma sorang sj yg online bebanding dgn jumlah frens 465 orng.
Sorang?! Hahah! Ada apa dgn sorang sj..? Mcm cengkerik dlm rumah kosong sj la.  
Sekor cengkerik sj yg bunyi mn ada meriah.

Semua frens aku 465 orng. Mana perginya habih?

Apa yg aku dok pandang, My Space mmg bnyk kelemahan jugak la... Dah la lambat nk loading, decoration stuff yg bnyk2 dan mudah dibuat tu penyebab kpd kelambatan loading page. 
Lg satu, budak2 awal remaja mmg ramai guna My Space ni. Diorang guna utk luahkan perasaan cinta. 
Ayat2 yg selalu aku jumpa,
ILYSM, ILY, Chenta Aku, Chenta Selamanya, dan mcm2 lagi la.. Nama diorang pun pelik2, sbg contoh yg aku show ni, Gula Haty kaw ツ , #"aQ FinEy"#) , khai 영원히 여자 생성,  
dan ツaQ syahmi Kowt ツ.

Hahah,, ntah apa2 nama la. PELIK. Simbol2 yg diorang pakai tu pun ntah apa mksudnya pun aku tak tau. Harap2 tak menyimpang dr maksud yg baik2. . . 

Pengguna Facebook pulak lebih matang, 'page' nya pulak simple dan mmg sesuai la utk semua golongan termasuk profesional. Speed loading pun cepat, lagi cepat kalau diguna dgn Google Chrome. Hahaha..

Bagi aku la, Facebook ni lebih terbuka. Bila post comment pun mmg takdak privasi. Semua orng buleh baca, trmasuk 'bukan frens' .Mungkin sbb tu la geng2 awal remaja ni tak berani nak join Facebook utk post ayat cintan cintun (takut mak bapak & cikgu2 dpt tau la tu hehe..) Kalau nk privasi pun, kena post message. Kalau guna comment, tak sampai sejam dh tesebar rahsia percintaan tu. Hohoh. . .

So, mengikut pandangan aku, Facebook ni mmg mudah nk eratkan hubungan dgn member2. Gaduh2 manja, gurau2 senda, semuanya mudah. (Fitnah & nak pedajal orng pun mudah).. Ibaratnya mcm seorang insan diberi pisau la, dia sniri yg akn tentukan kegunaan pisau tu sama ada nk guna utk robek2 jantung orang ataupun guna utk potong sayur ka, ikan, daging ka... Hahah.. Lu Pikir La Sniri (Nabila Raja Lawak)
Melampau la ni kalau sampai nk kelar member mcm ikan...

7 comments:

  1. Haah La Bro..
    Skrg Mood Saya Nak LOGIN MYSPACE PUN XNak.
    DAH BERSARANG SUDAH~

    ReplyDelete
  2. @HarizBudak2 bercinta yg ramai kat sana.. mcm tmpat bersosial kat kompleks beli belah ja. ..

    ReplyDelete
  3. dah delete lama dah akaun myspace..terasa macam back to school kalau guna myspace..teringat masa kat sekolah masa baru2 tahu pasal laman sosial ni,siapa ada myspace dah kira cool habis..sekarang semua orang beralih pada fb..sekali air bah,sekali pantai berubah der..kena ikut juga perubahan semasa..hak3.pendapat peribadi je lahh.

    ReplyDelete
  4. Myspace ta best. Facebook best

    ReplyDelete
  5. @SendraHahah.. memang, time awal2 myspace keluar dulu, semua member2 asyik sembang pasal tu sj. Sapa yg takdak myspace, dok diam sj la, sbb tak paham apa yg diorang sembang.. pastu, dh sbb tak mau ketinggalan, yg takdak myspace pun pi la cuba2 belajar buat.. Hahahh.. Kenangan la semua tu.

    ReplyDelete
  6. @Nur AreefahSblm ni sy dah buat Frenster. Tp ntah la,, minat kat frenster tak mendalam. Maybe sbb terlalu mahukan sesuatu yg baru kot..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...