Wednesday, May 12, 2010

Design + Edit Banner



Banner ni member aku yg mintak aku design kan, nama beliau Suhaila dan Ezuany.
Suhaila tu schoolmate aku dulu. Skrng dia study kat
Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, kat Kedah.
Diorang punya course, Teknologi Maklumat dan Komunikasi.

Banner ni merupakan projek diorang.
Apa yg aku buat, aku edit dan tambah dia punya background dan sedikit tone kaler supaya
nampak futuristik sesuai dgn course yg mereka ambil.

Pastu, dua logo tu aku kasi timbul dgn efek emboss. Aku juga tambahkan border yang nampak 3D di sekeliling banner tu.

Menggunakan satu picture yg tersedia dlm banner format PSD yg Suhaila sent kat aku, aku create la susunan dlm bentuk perspektif sbg penghiasnya dgn menggunakan efek kaler Normal, Sepia Tone, serta Greyscale.


Mereka melakukan sedikit tambahan dari segi
bilangan picture & disesuaikan dengan keadaan.

Terima kasih banyak2 kepada semua di atas krn sudi menghantar picture korang bersama banner yg siap di-Printed out itu...

. . .Sekian. . .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...