Friday, April 2, 2010

Potret ex-awek Rumate Aku.


Sblm ni rumate aku ada suruh aku lukis potret awek dia. Time tu awal2 masuk uitm, bulan satu hr tu. Aku pun lukis la, tapi lambat giler.. Hahah,,, biasa la, blm mahir dia punya step lg, power of seeing aku pun still lemah. Dia bagi gambar berukuran pasport kat aku. Awek dia comey jgk la, muda dua tahun dr usia kami, baru frm 5.

Sbnrnya aku tak sempat habiskan potret yg dia suruh lukis tu. Tup tup, tgk dia dh ambik dr almari aku. Aku sengaja sembunyi dlm almari aku, aku tak berapa suka sgt orng tgk drawing aku yg blm siap. Dia ambik jugak, katanya tak sabar nk lekat kat dinding, sbg pemberi semangat utk study... Hoh, kacao betoi dia ni.

Selepas dua bulan, aku dh blh lukis potret dgn baik. So, satu malam tu dlm tengah2 aku nk siapkan potret sorang member aku ni, aku tepikir nk lukis balik potret awek rumate aku ni. Tapi guna picture yg lain pulak. Aku pun dlm senyap2 ambik la gambar awek dia ni
(time tu pukul 4 pagi).

Rumate aku -Wan Nangoi-

Lepas siap lukis, aku tak tunjuk lg kat dia sampai la entri ni siap dipost.

Untuk potret ni, aku cuma fokuskan pada dia punya face sj, yg lain2 part aku tak shadingkan. Aku jumpa style ni time aku selongkar folio lecturer aku.

Folio drawing kepunyaan beliau telah kulihat semua.

Bnyk lg teknik drawing yg blm aku explore, rasa diri ni kerdil sgt bila kurang produktif.
Huh! Mesti ingat, BERJUANG DEMI KESENIAN DI DLM NEGARA!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...