Friday, February 19, 2010

Potret Nurul Syazwani






Ini la self artwork terbaru aku,,, Arghhh! Aku mmg tak produktif. Tensyen sungguh! Pemalas nk create artwork baru. Tapi, ini kan yg terbaru..? Hmm,, ye la tu.

Ni merupakan potret salah sorang kawan aku yg baru aku kenal, Nurul Syazwani. Aku siap lukis pd 18hb, tak sampai satu hr pun.. Tapi aku post time 19hb. Huh! sbbnya 18hb kelmarin internet connection kat rumah aku ada problem. Punya la besemangat aku nk upload potret ni nk show kat beliau, tiba2 problem pasal connection timbul pulak. Hadoii! Berat berkati2, mmg menyakitkan hati.

Kalau tak silap aku, ni merupakan potret ke-4 yg aku buat. Masih ada yg perlu dibaiki walaupun dr segi teknik aku dh up skit. Aku still lemah pd bahagian lighting. Lagi satu, aku sedaya upaya nk kurangkan daya pemerhatian aku yg terlalu detail trhadap satu2 subjek matter. Sbbnya, akn melambatkan kerja aku. Bukan nk kurangkan terus, cuma pd waktu2 tertentu shj..

Pasal potret ni, aku paling suka pd bahagian mulutnya. Di situlah attraction bg aku, bg orng lain aku tak tahu la... Aku tak begitu ikut seratus peratus picture asal utk buat potret ni, ada beberapa perubahan yg aku buat iaitu pd bahagian tudung, tangan kiri, dan salah satu jarinya.

Potret ini dilukis atas sketchbook aku. Aku menggunakan pensel 2B, HB, H, B, 7B, dan 8B, serta pensel mekanikal .

Baiklah, diharap aku dpt baiki lg skill aku. Sori buat Wani kiranya terdapat kekurangan pd artwork ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...