Sunday, January 3, 2010

Banner Blog Pertama


Tak sempat aku nk story pasal banner blog aku. Hahah! Aku ambik masa dekat 5 hari jgk la utk design banner aku ni. Aku dh bnyk tgk kawan2 blog yg lain ada banner yg cantek2. So, aku jd jeles dan buat la banner sniri tanpa pengalaman yg cukup.

Hm hm hmm. . . Aku bnyk refer drpd blog Bro PaanArtCreative, sbb dia mmg kreatif pun.
Hahha, Aku cuba sedaya upaya utk wujudkan blog Art yg cantek dgn memperbnykkan artwork2 yg agak gempaks!

Ni link BRO PAAN tu..

Susah jgk la aku nk create banner ni, tambah2 lg time nak kaler dia. Aku kena buat bnyk layer utk dptkn kualiti kalering tu. Hahah,,, mmg mencabar nk kaler. Aku tak penah bubuh kaler digital kat artwork aku dgn teliti begini. Ni la first time aku bubuh kaler dgn teliti dan ambik masa yg lama. Bro Paan tu bgtau, utk hasilkan artwork yg bekualiti mmg makan masa, kena sabaq. Artis2 profesional pun ambik masa yg lama utk hasilkn satu2 karya tu.

Skrng ni aku dh ada kat UiTM. So, kerja aku cuma melukis. Bukan secara digital, tp semuanya manual {guna tangan sj}. Maybe bila masuk semester kedua nnt aku akn lebihkan lg artwork digital aku bila adanya laptop. Hahahah!

Okey, Byeee....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...