Sunday, January 24, 2010

Couple Islamik (Komik-Ku)




Komik Asal

Dah lama aku tak post artwork aku kat dlm blog ni. Bersarang labah2 la nmpaknya..
Sebenarnya komik Couple Islamik ni dh lama aku buat. Cuma aku suka peram lama2 buat pekasam, bila dh masam baru aku bubuh. Hahahah!

Komik ni sebenarnya aku redraw daripada komik yg aku jumpa dlm nternet. Kalau tak silap aku, nama pelukisnya Freshie. Aku ada buat ubahsuai dari segi strok lukisan ikut gaya aku. Isi utamanya aku tak ubah, masih mengekalkan tujuan sebenar komik ini iaitu ingin ditujukan secara sinis kepada remaja2 muslim.

Selain daripada aku publish kat satu website ni, iaitu website Komik Dakwah, aku jgk publish kat majalah skolah aku, iaitu Majalah Jitra. Hahah! Tak sabar nk tgk komik ni keluar kat majalah skolah aku.

Sekarang ni aku kat UiTM, dalam course Art & Design (Seni Lukis & Seni Reka). So, aku cuma fokus kat tugasan artwork yg lecturer bagi sj la. Tak sempat nk fokus kat komik2 ni. Tak pa, aku akan terus berusaha utk lebih produktif dan kreatif dalam bidang aku.
YEARGHH!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...