Saturday, December 5, 2009

Potret My Daddy (Potret hitamputih pertama)





Hm hm hmmm... Ni jugak merupakan potret hitamputih pertama aku, yg pertama mesti la kena lukis gambar ayah sniri. Panggilan untuk ayah aku ialah abah. Aku lukis potret ni berdasarkan gambar ayah aku yg berukuran pasport. Waduhhh,,, kena renung dalam2 untuk lukis, sbb gambarnya kecih dohhh... Hahahaha !

Susah jugak bila 1st time lukis potret ni. Sblm ni pun aku dh penah cuba lukis, lukis gambar ayah kawan aku. Tp tak jadiii,,, so , lepas tu aku stop kejap. Sbb putus asa. Hahahah!
Tup tup, mood melukis potret tu datang semula time bulan 10 hr tu.
Haha, mungkin disebabkan aku dpt course art & design kot,
sbb tu la semangat dia lain skit.

Kalau aku tak dpt course ni, kepala aku boleh hilang fokus bila nk melukis.Mmg sah la potret sapa2 pun takkan jadi sbb asyik dok pikiaq dgn subjek2 form 6
yg langsung takdak kaitan dgn Art.


Medium aku untuk potret ni adlh kertas A3,
pensel H, HB, 2B, 3B, dan 5B .

Hmmm,,, aku ada show kat mak aku potret ni,
tp dlm bentuk picture dlm kamera la.

Hahaha! dia kata ada iras skit2 sj.
Mksdnya tu, masih bnyk kekurangan lagi la.

Takpa takpa, usaha tangga kejayaan. Aku kena la pulon lg lepas nih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...