Monday, December 14, 2009

Buku-Buku 'Game'.


Tajuk game ni : Final Fantasy
(Aku tak sangka yg tajuknya mmg betul2 wujud dlm anime & game PC)



[Preview isi kandungan game aku]

Jalan ceritanya mmg dh lebih drpd sebuah filem.
Bnyk jenis konflik wujud dgn karekter2 lain.
Dia punya place pun bnyk. Aku panggil place2 tu sbg 'Dunia' - ada Dunia Api, Dunia Air, Dunia Mimpi, Dunia Kegelapan, Rumah Hantu, dan mcm2 lg-







Monster2nya pulak dr yg sekecil2 semut smpai la bertahap mega gaban.
Setiap mosnter tu blh dikatakan ada storynya sniri.. Hahahah!
Sbb tu la smpai hari ni aku tak habiskan game tu, sbb panjang sgt storynya. BERSELIRAT mcm otak aku dulu2. . .
Dlmnya ada bnyk portal, smpai sebuah buku aku hafal link portal tu (tp skrng dh lupa la -lama sgt dh-)





Inilah dia buku2 yg mainkan peranan sbg controller dan penyimpan data game2 yg dimainkan. Mcm2 jenis maklumat penting disimpan dlm tu.
Katakanlah kalau salah satu hilang atau ternakar, Fuh! mcm kmputer kena virus la ibaratnya..
Hahahah!










Sebahagian drpd item2 yg dijual di salah sebuah kedai dlm game aku.















{Skill dan kuasa untuk salah satu karekter penting dalam game ni.}

Setiap skill ni aku dh setkan efek2nya bila musuh tu kena attack.
Bukan takat efeknya saja, penawarnya pun aku dh tetapkan.













Aku nk tegelak bila tgk watak ni,
sbbnya nama awal utk watak ni kawan aku yg bagi, dia bg nama CLOUD (Sbb dia penah main game Final Fantasy yg betoi2 punya, aku tak tau menatang pa pun pasai game2 ni. Ikut dia je la). Pastu aku tukar pd COULD, aku kata COULD lg sedap. Last2 kawan aku kata CLOUD lg best, sebab dengar cool ja. Aku pun terima sj la.


Yang dua ekor minatour tu merupakan belaan CLOUD. Sbnrnya dia jenis semangat ataupun lbh dikenali sbg 'soul' yang ditangkap sniri oleh CLOUD. Dia diupgread dgn berbagai jenis item supaya abilitynya bertambah serta lbh superior..




Inilah dia buku game aku yang versi kedua punya,
Final Fantasy: Battle for The Kingdom.
Aku target utk buat sebuah ja, takmau dah tambah2 bagi tebal.
Sbb tak habis main. Hahahah! Yang ni mmg habis main la.

Game ni aku buat time form1. Sat sj aku buat..
Weapon kat belakang tu aku crate utk watak2 pemain dlm game tu la..
Tak silap aku class jobnya ada Swordman, Archer, Wizard, dan Guardian..



Suasana permainannya tak jauh beza dgn yang asal,
cuma aku menambah skit kaler kat awal2 game ni ..





Ini merupakan tempat latihan untuk haiwan peliharaan mahupun
player sniri bagi meningkatkan kemantapan skill serta mencuba
kuasa di sini.




Beginilah suasana ketika hampir ke penghujung permainan.
Lokasinya di rumah agam penempatan Warlock2. Pemain mesti menempuh
monster2 bertahap tertinggi sblm berjaya jumpa dgn Warlock terakhir dan
mengalahkannya bg menyelamatkan King yg ditawan.




Ketebalan game buku aku yg aku tak tau berapa belas buah
kesemuanya.



Koleksi game buku yg terhangat di pasaran suatu ketika dahulu.
. . .Hehehehhe. . .













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...