Friday, November 13, 2009

No Rempit , No Die



Katakan TIDAK pada REMPIT .

Ni merupakan poster pertama yg aku lukis memang betul2 menjadi. Aku gunakan sepenuh skill dan visi artisitik aku untuk buat poster ni. Aku sendiri pun teruja bila tengok poster ni. Medium yg aku guna adlh kertas lukisan bersaiz A5, poster colour jenama Buncho, liquid paper, 
dan pelaka white.


Sebenarnya aku buat poster ni untuk petandingan melukis poster peringkat sekolah waktu bulan 6 hari tu, sempena bulan Pusat Sumber SMK Jitra.
Secara tak sengaja pd satu hari tu, aku terpandang kat papan kenyataan di kelas aku, aku tengok iklan untuk mcm petandingan yg dianjurkan oleh PSS. So, aku cuba la nasib utk petandingan ni. Aku target nk dpt nmber pertama atau kedua.
Tup-tup bila keputusan keluar aku dpt nmber tiga...


Aduhai,,, kecewanya, tapi aku kecewa skit sj. Sbbnya, ini pun 1st time aku lukis poster guna konsep seni yg betul. Lagipun, kekalahan aku adalah pd pelajar yg memang ambik course seni kat skolah. Kiranya, kekalahan bermaruah la.


Hahahha! Aku tak kisah, kita datang ke sekolah untuk belajar drpd kesilapan.
Sekali kalah bukan bermaksud akan gagal selamanya.


Hari ahad minggu dpn yg bertarikh 15/11/09 , aku akn naik ke pentas utk terima hadiah sempena nmber 3 yg aku dpt utk petandingan poster tu.
Yeargh! Aku kan terus berusaha utk mendalami ilmu yg ada !

2 comments:

  1. i used your poster as the cover for my folio
    -thanks

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...