Thursday, November 12, 2009

Artistik & Realistik. Bukan Lastik laaa!

[5/11/09] Tercipta pada saat exam Sejarah 2


Sambil2 jawap exam, aku pikir nk lukih apa. Pastu aku terlihat kelibat pen yg aku pegang. Mata aku terpacu pd stapler yg aku guna utk kepilkan kertas pulak, dan terus meleret pada pensil Stabilo Mikro Exam Grade. Seterusnya idea berlari lintang pukang dan menerpa dalam kepala otak aku.

"Arghhh! Dah dpt!" hatiku berbisik.
Aku kumpul semua benda alah tu, dan akhirnya tercipta satu figura seperti arca besi bercampur plastik. Aku mengambil kertas dan terus melakar. Tidak jemu aku melakukannya, kerna fokus ku bukan lg pada soalan sejarah yg aku jawab merapu tu, tp pd lukisan yg sedang aku smudge tonanya... Hahhaha! Kesabaran yg melimpah ruah ke ladang gandum akhirnya... Prup! Jadilah lukisan di atas. Hm hm hmmm . . .
Bangga wooo,,, kawan aku si Nabihan tu agak teruja kambing dibuatnya bila aku show atas batang hidung dia.

^^,




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...