Saturday, October 3, 2009

Ilustrasi pertama sebelum aku belajar Photoshop




Ni merupakan ilustrasi pertama aku sebelum aku belajar Adobe Photoshop. Aku lukis time Form 3, pertengahan tahun 2006. Time ni aku cuma guna software Paint saja yg siap tersedia dlm kmputer. Aku tak tau lagi apa tu Photoshop. Huh! mmg agak susah jgk la nk lukis guna Paint. Tapi aku besabar... Kalau aku melukis, mmg aku ada kesabaran & tak boring. Tapi, kalau kerja lain mmg aku tak leh tahan mcm melukis. Ntah la, aku pun tak tau pasai apa. Ilustrasi first aku ni mengambil masa dlm satu hari utk disiapkan.Waaahhaa! Mmg lama!


Yang original tersedia dlm kmputer aku dh hilang, dlm bulan Ogos hari tu, sbb kmpter aku di-format laen. So, yg ni cuma di-scan sj la . . . Nasib baik ada copy. Kalau tdk, kesedihan la aku kerna kehilangan harta pertama yg berharga. Melukis guna Paint mmg tak cukup kelengkapan utk bagi satu2 lukisan tu nmpak lawa jika nk banding dgn Photoshop. Tambahan pulak aku cuma draw guna mouse. Skrng ni pun sama. Orang kata kalau guna Drawing Tablet lagi mudah. Tapi sampai sekarang aku masih lagi tak jumpa dengan beliau yg bernama Drawing Tablet tu. Ntah la, mungkin suatu hari nnt pasti aku akn ketemu sama beliau. Dan, mungkin ada hikmah di sebalik aku tak menggunakan Drawing Tablet tu buat masa sekarang. Huuuhuhuh...!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...