Saturday, October 17, 2009

Best, Bangga, Seronok, Syok, & Tak Sangka !

Hari ni aku pi temuduga di UiTM Merbok untuk course Seni Lukis & Seni Reka. Mmg seronok bila dpt pi temuduga. Ni temuduga ke-2 aku selepas temuduga untuk pemilihan Tokoh NILAM peringkat negeri Kedah yg aku masuk tahun lepas (cuma dpt Naib Johan NILAM negeri Kedah sj).

Temuduga hari ini berjalan dgn lancar. Pd awalnya aku sangka akn berjalan 100% formal, tp lain pulak jdnya. Tidak la formal sgt, enjoy sj. Semuanya dalam B.M . Jika nk dibandingkan dgn Nabihan, kawan aku yg dpt course Komunikasi Media, dia punya temuduga 100% dlm B.I . Tapi nasib baik la dia kata dpt buat dgn okey. Aku tak tau la dia punya okey tu mcm mn, okey setakat 'asal jadi' ataupun okey se'okey'nya . . .

Mmg aku sgt2 puas hati dgn apa yg aku dh buat hari ni. Ujian lukisan aku pun penemuduga tu kata best of the best. Ditambah pulak dgn 'nilai tambah' drp semua artwork2 yg aku bawak utk show kat depa, aku yakin 10000% peluang utk berjaya masuk ke sana! Mereka sgt puas hati dgn apa yg aku hasilkan, ada antaranya yg tak percaya semua artwork tu dihasilkan oleh aku. Hahahaha! semuanya nmpak frendly dgn aku. Mereka jgk suka berseloroh dgn berkata yg aku ciplak artwork2 tu, sbbnya nama aku sama2 dgn salah seorang penemuduga di situ. Dia pun pelukis jgk.

Aku hepy, hepy222 sangat! Dapat jumpa ramai kawan yg sehaluan dan ada skill mcm aku. Walaupun baru jumpa, kami semua mesra antara satu sama lain. Depa punya pemikiran sama mcm aku, jenis berpemikiran lateral. Sbb tu boleh masuk dgn semua. ^.^
Satu pekara yg aku tak sangka, aku mmpu lukis arca yg depa suruh time ujian tu. Aku punya yg terbaik wooo... Gila betoi. Tapi aku tak suka lukis tu. Lukis kerana terpaksa, itupun sebab ujian. Kalau bukan ujian, tobat aku tak buat dh. Mmg boring gila..! Sejam pulak tu. Tp alhamdulillah, semua berjalan lancar. Ujian IQ pun aku bagus, bagus dr segi pemikiran lateral la. Kalau pemikiran logik, mmg dah hangus aku tak dpt apa2. Hahahaha!

Actually, aku tak sabar2 nk masuk UiTM tu. Tak sabar nk melukis dgn kawan2 sekepala . Kalau kat skolah, aku takdak geng nk share semua. Kawan2 yg lain cuma menghayati karya aku, dan bagi komen mahupun kritikan sj (itupun sbb aku yg suruh). Aku tak boleh nk share apa2, depa bukan tau pun pasal semua ni. Lagipun sekolah aku beraliran sains, cuma aku sorang yg aktif melukis. Arghhh! Boringnya sekolah...

Sblm ni aku rancang nk masuk School of Art di USM . Aku rancang nk habiskan Form 6, lepas STPM aku nk masuk situ. Tapi, bila aku masuk Form 6, mmg bosan tahap gila. Kena belajar subjek yg ada unsur matematik, subjek tu dh tentunya Ekonomi. Matematiknya walaupun dikatakan agak simple, tapi unsur Add.Math tu yg mmbuatkan aku bosan. Kira2 ni memeningkan. Beserabut!!! Formula ntah apa2, aku tak dapt terima bila jalan kira yg aku fikir tu takdak dalam perkiraan sebenar. Huh! Sakit ati beb... Kalau aku stay kat situ, buleh hancusss idup & masa depan aku.

Pada awalnya, mmg aku ingat Form 6 ni mudah. Tiba2 satu hari dalam bulan Ogos, kawan aku Si Nabihan call. Dia bagitau yang borang UiTM dah keluar utk 2nd intake. Aku agak berkeras utk tak mau isi. Tp, dia promote dan bagitau segalanya kat aku. Aku teruja, dan mula pikir panjang mengenai masa depan. So, bsknya aku terus pi beli nmber pin UiTM dgn dia. Kami isi borang sama2. Huh! Teruja wooo...!

Sampai hari ni, segalanya lancar. Aku dh buat terbaik & tunggu saja sama ada aku berjaya atau tidak utk masuk UiTM. Semoga segala impian mnjadi kenyataan. Amin . ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...