Thursday, November 25, 2010

Sayangnya AKu Pada Kau

Hari ni hari yang hepi bagi aku, hepi sangat2. Sehinggakan apabila aku pandang ke langit, rasa mcm ada bidadari melambai2 kat aku ajak pegi terbang bersama2nya. Begitulah satu perasaan yg sukar digambarkan bila dh angau. Bukan angau kat minah Pakistan, tp angau kat PC aku sniri.

"Mama, nak duit." Mintak aku dalam nada yg bukan ugutan.

"Nk buat apa?" Soal ummi ku.

"Nk beli keyboard baru, kan ke yg lama dh rosak. Banjir pi ludah.." Terangku panjang lebar.

Lepas pd tu, mama aku pun bg 50, suruh pi beli. PC aku yg amik masa sejam utk dipasang semalam jd tak lengkap bila keyboard aku rosak. Besa la, bnda bila dh tenggelam bnjir jd mcm tu la. Aku cuma sempat selamatkan yg penting ja.

So, kehepian aku pun terus berbunga2 time lepas pi beli td. Semua bnda keliling aku tak hirau dah, jumpa member lama tesungkur tepi jalan mintak tlg aku buat2 tak kenai ja. Tak sabaq sgt... 



Lawa kan keyboard aku, bekilat2 dia punya kaler hitam tu, dh umpama bapak keling. Aku dh lama idam nk tukaq benda alah ni. Keyboard lama aku pun dh cukup ranum dh, smpai busuk2. Sbb tu alang2 dh dia tua nk mampos, aku biaq dia lemas dlm bnjir mcm tu sj. Hahaghhagh! Padan muka.. tak payah susah2 nk kena bayaq yuran rumah orang2 tua.

Punah !
Awek aku~

Sekarang, cinta kami bertaut kembali... Aku harap, tiada lagi perpisahan selepas ini...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...