Tuesday, November 23, 2010

Newbie. Giv Support to 'em ...

Makin ramai yang mnjadikan blog sebagai laman sosial baru sekarang ni. Even blog sbnrnya dh lama wujud di Malaysia, tapi dgn perkembangaan internet  mudah alih yang semakin murah skrng ni dh mnjadikan blog sebagai tempat perkongsian sosial yg bijak. Kenapa aku kata 'perkongsian sosial yg bijak' ? 

Apa korang ingat nk blogging mudah ka? kalau tak pandai atur ayat untuk entri, silap pulak cerita lebih2 pasal personal info, boleh jahanam diri woo.. So, utk jadik seorang blogger, anda prlu pandai dalam membina pengkalan anda sniri. Tak boleh hentam keromo saja, nnt mmbosankan dan silap langkah akan bahayakan diri sniri. Aku  ni sbnrnya bukan hebat mana pun dalam blogging ni, baru ja belajar. Apa tips yg aku dpt dr blogger lama, itu la yg aku share. Hahaha! 

Bagi yg baru berjinak2 dalam dunia blog ni, korang perlu bnyk jugak menjengah ke blog orang lain bagi mencari dan mndapatkan pengalaman berguna melalui penulisan diorang. Kata nenek aku, "banyak bejalan mmg penat, tapi baguih sbb otak segar" (lbh kurang mcm tu la). Hahah!

Ok, kat bawah ni member2 blogger  yg baru. Klik la utk follow diorang.. Chowww!!

1. I'm Not Here
2. Haru Biru
3. Yesterdays Stories
4. Sideq's Stories

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...