Saturday, June 5, 2010

Kawan Lama, Kawan Selamanya


Tajuk yg syahdu. Saja aku buat tajuk mcm ni nk bagi feeling last2 cuti sem ni up skit. 

Member aku yg sorang ni la, dia kata sedih sangat bila balik kolej, sbb rindu kat mak, pastu member2.
Aku pun cakap la, "besa la tu, awai2 balik kolej mmg la mai habih homesick, mom sick, frensick. Semuanya keluaq."

Pastu dia mula wujudkan satu frasa.
"Aku ni jenis setiakawan. Tu yg aku rindu kat kawan2."

Huh! Pulak dah, 'setiakawan'.

Aku pun tambah, "Pi masuk geng bola sepak kat kolej hang nu. Geng bola sepak ni mmg mau sgt orng yg setiakawan ni." 

"Tu bukan setiakawan, tu teamwork. Setiakawan ni mknanya 'sayang kat kawan'," dia kata.

Aku pun balas, "Ala, sama ja tu. Kalau tak setiakawan, team bola sepak tu pecah belah la. Sbb tak tau nk tulong-menulong."

Pastu dia tukaq topik. Topik apa ntah, aku ingat yg best2 ja. Hahah... 

Aku dgn Azmet yg 'setiakawan'.


Tu la serba sikit coretan aku pasai chatting aku dgn Azmet kat YM. Dia Sedih meninggalkan hr cuti yg penuh kenangan manis baginya. Dia dh pun balik ke kolej dia, Kolej Mara Seremban. Bakal cikgu dia ni. Haha.. Katanya nk jd cikgu mcm dlm GTO (Great Teacher Onizuka). 
Azmet, Wan, dgn Izzat selalu jugak keluaq. Aku pulak keluaq ikut mood ja, selalu masa aku dok perabih dgn melukis, blogging, & layan facebook cari member2 art. Izzat kerja kat Pak Mad cafe, dia pun cuti panjang mcm aku jugak. Cuma Azmet dgn Wan ja yg cuti pendek, tak sampai sebulan pun. Izzat dok kerja kat Pak Mad sementara tunggu panggilan masuk U, dia sambung Ijazah utk medik lepas habis matrik setahun kat Kulim, Kedah. Result U keluaq, dia dpt UPM kat Serdang, Selangor.

Selalu jugak kami keluaq sekali, pi lepak kat Yasmeen, pastu ronda2 naik kereta Wan merapu kemana hala ntah. Satu hr tu kami ada pi rumah Cikgu Yati, pi nk melawat dia, nk tgk khabar dia. Sekali dijamunya kami makan durian, Pergh! Sedap! Makan rumah orang mmg sedap. Kalau mak aku beli bawak balik ke rumah. Nak sentuh pun malas, tgk ja dh kenyang. 

Makan punya makan durian tu, sampai aku tak sedaq dh berapa bijik aku makan. Suhail dgn Azmet makan bnyk jugak. Aku makan ikut perut aku ja. 5 ulas aku dh kata bnyk. Hahah.! Pelik.

Wan tak makan langsung. Dia mmg tak lalu dgn durian. Buah2an tempatan dia tak suka katanya. Epal, anggur, strawberi, buah kiwi, sandwich,, itu dia makan la. Sbb tu time pi rumah cikgu Yati, dihidangnya sandwich utk santapan Syazwan.


Kat Yasmeen. Kami, 20 thn akan datang  

Ada satu malam tu, Wan, Azmet ngan Suhail mai rumah aku. Tak tau depa nk                                       
bawak pi mana. Lepas ja tol nk pi Aloq Stuck, baru kalut dok bincang, 
"Wei, nk  pi mana ni?" Wan tanya. 
"Mana aku nk tau, sampai tak tau nk pi mana ni." Aku kata. 
"Kaih, bos! Nak pi mana ni?" Azmet tuju kat aku. 
"Jom, pi  Gunung Keriang," aku mengarut.                                   
"Kita cari kedai makan dulu, pi makan. Pastu buleh aku kencing sekali. Nk tekencing nih." Azmet.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

"Jom O Som." Wan cadang. "Sapa kalah, dia decide nk pi mana."

Lepas O Som sekali, azmet kalah. Dia pun pikiaq punya pikiaq, last skali pi RFC. Sbb thn lepas kalmi keluaq mcm ni jugak. Tapi ke KFC, sbb RFC ramai sgt. 
   Ayam tak sedap! Beminyak!   
Suhail khusyuk dan masyuk.

                                          
 Wan malu, pala dia botak.    
     Sedap tak sedap, aku telan skali ngan tulang2.
                                 

 Azmet dgn Wan. 
Azmet segera pandang blakang lepas aku bgtau kak yg bediri kat tangga tu lawa.


Beberapa hari lepas pulak. Kami keluaq lagi, pi makan kat Pak Mad Cafe tempat Izzat kerja. Kami dok rancang lama dah nk pi minum Latte kat siru. Azmet la dok promote ajak "Jom pi minum Latte, jom pi minum Latte.." Aku pun naik teringin bila dia habaq yg latte Izzat buat tu sedap. Seperti biasa, hon mobil Wan akn bebunyik kat depan rumah aku. 

Izzat ~Si pembuat Latte~

 Peminum Hot Latte ~Azmet~  
 Ice Blended Mocha. Pemilik : Wan
                                         
    Cold Latte aku. Dah d'minum skit. 
    Minum latte pekat, kafein tinggi beb..
                               

~Kenangan cuti ini di Kedai Pak Mad~
Nak hepi2 lg, cuti semester depan la pulak. Hoho~~

Pengalaman pertama kali aku minum latte, mmg tak bleh lupa. Sedap gila siot.. Hahha.. 
Kesannya, sampai ke pagi esok aku tak blh tidoq. Kafein dia mmg kuat gila.. Huh! 

That's all about corat coret ringksan tentang KAMI. Tu tak masuk dgn Mat Anip lg, story pasai mat anip bnyk kat facebook ja.. Dok merapu2 tag orang kat gambaq Lisa Surihani la & the gang la,  kat American Next Top Model, kat video Anak Itik & Lemonade. Mcm2 haih.. 
Mat Anip

Start minggu dpn. Semua antara dh takdak kat Pekan Jitra ni. So, kelibat kami akan muncul semula dlm bulan 11 dan 12 ni rasanya. Sbb time tu budak U dh start cuti balik kampung.
~Okay, c u Later~





                 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...