Tuesday, May 25, 2010

Muslimah Gurl in Lolita Fashion Style




Dah lama aku tak hasilkan ilustrasi anime. Dalam dua hari lepas, aku terfikir utk buat sikit kelainan menggunakan fesyen Gothic Lolita. Dengan mengumpulkan banyak picture2 berkaitan fesyen ni utk dijadikan rujukan, aku pun create la style Lolita mengikut kreativiti aku yg tak seberapa ni.














Reference aku

Proses aku menghasilkan ilustrasi ni bermula drpd lakaran awal di atas kertas A4.
Pastu aku double dgn pen Unipin 0.5 . Inking pulak aku guna pen yg sama dgn
pen Pilot G-Tec C4 0.3 utk bahagian2 yg perlukan detail.
Beberapa bahagian line putih ataupun highlight, aku guna pen Uniball kaler putih yg berupa gel.

Utk shading kat bahagian kaler putih, aku gunakan Kurecolor warna kelabu.
Haha,, ni la 1st time aku guna pen marker Kurecolor ni. Susah jgk nk kontrol. Sbb warna dia kembang cepat sgt, mcm kita pakai warna air atas watercolour paper.
Nak kuasai teknik shading ala2 graphic style ni perlukan bnyk latihan. Aku pun still di peringkat permulaan. Sbb tu nmpak beterabur sikit dia punya kaler.




Kurecolor

Harapan aku adalah supaya aku lebih produktif dlm menghasilkan artwork selepas ni..

5 comments:

  1. ko try pakai prisma colour, terbaik bro.

    - dak AED, uia pj -

    ReplyDelete
  2. salam.....
    mmg cmel anime ni pakai tudung...
    tpi di bhgian dada x tertutup lar....

    ReplyDelete
  3. Love the drawing at the top :D

    ReplyDelete
  4. tumpang iklan ye.. http://ciklaraalkasha.blogspot.com/2013/07/gothic-lolita-punk-dress-for-sale.html

    btw.. pic diambil semasa photoshoot untuk modelling muslimah gothic style..

    terima kasih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...