Saturday, February 20, 2010

Tempat letak Surat & Buku


Benda alah ni tercipta tatkala aku melihat buku dan kertas2 aku serabut atas meja. Jadi, aku berfikir, "nk buat mcm mn supaya semua nmpak tersusun?"

Aku dpt idea, yg sesuai adlh buat tempat letak kertas @ surat.

Idea ada, blh dibuat. Tp Takkan nk create yg biasa2 sj, tak cukup standard kalau buat mcm tu. Sbg Budak Art, aku perlukan kelainan.

Idea datang lg, aku blh kenakan sikit corak floral pd bekas yg aku nk buat tu.
Baru menarik!

So, aku pun beli la mounting board. Bila dh ada bahan, aku sketch corak tu atas board, double dgn pen, last skali inking pakai pen marker.

Proses paling susah adlh time nk potong board tu pd bahagian yg aku corakkan. Aduhhh! Sakit tangan aku siot. Nk kontrol supaya potongan aku jd smooth mmg agak mencabar. Tapi, hasil yg aku dpt mmg memuaskan.

Yg di atas tu aku blm lagi cantumkan supaya bentuk jd mcm tmpat letak surat. Hm hmm, ,, take the picture 1st is more important la.. Hahah!

Okey, tengkiu sbb menghayatinya.
Sekian
. . .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...