Sunday, December 6, 2009

Mural Tahun 2008



Picture ni aku ambik time malam, lepas aku habis lukis mural Upin Ipin kat dlm nusery.
Yang ni pun mama aku yg suruh lukis. Hahhaaha! Waktu ni, 2nd time aku main dgn water kaler kat dinding. Yg 1st timenya, kat dlm nu, dlm nusery. Aku lukis gambar doremon & the geng.
Mmg besar la, sbb aku tak berapa pandai lg nk agak2.

Hahhaha! Tp yg kat gelongsor ni, aku lukis thn 2008, time lepas SPM, tarikhnya aku dah tak ingat la. Nth mcm mn aku blh main dgn warna seelok ni, semuanya lahir secara spontan.
Aku lukis berdasarkan apa yg aku rasa.

Hmmmm,,, kalau nk story pasal mcm mn keadaan aku time lukis mural ni.
Sama je dgn yg aku lukis upin & ipin tu. Lukis waktu malam smpai ke pagi2 buta.
Lenguh2 badan tu mmg wajib terasa la.
Hahhaha! Mmg besar cabarannya.

Medium yg aku guna, kaler poster jenama Buncho, cat lekar sembur, pensel HB.
Cat lekar sembur diguna supaya kaler poster yg water soluble tu tahan melekat lebih lama dan lambat terhakis bila kena air.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...